Biblioteca Exportatorului

 

INFORMAȚII GENERALE

 

Ghidul Exportă cu succes în Uniunea Europeană este elaborat de către expert Uwe Konst. Documentul Editat / Publicat de Institutul de Dezvoltare şi Inițiative Sociale „Viitorul“ cu susţinerea Fundaţiei Hanns Seidel.

Ghid pentru participarea la expoziții (link to download 2) este elaborate de către MIEPO. Documentul conține recomandări practice pentru toate etapele de participare la expoziție, începând cu momentul luării deciziei și trecând prin toate treptele ulterioare: pregătirea evenimentului, participarea propriu-zisă la expoziție și activitățile post-eveniment.

Ghidul “Foreign market sector briefs methodological guidelines handbook” este un document care explică cum să faceți o cercetare de piață de export cu forțele proprii.

 

STUDII SECTORIALE

Vinuri

Studiu de piață privind principalele piețe de export pentru vinurile moldovenești, este realizat de către Oficiul Național al Viei și Vinului (ONVV). Documentul descrie tendințele principale de consum pe piețele din Polonia, Cehia, România, China și SUA. 

Fructe și legume

Mai jos puteți descărca studiile de piață elaborate de către proiectul ACED pentru mai multe piețe țintă pentru fructe și legume proaspete din Moldova. Vă rog să țineți cont de faptul că aceste studii au fost efectuate în anii 2011-2012. Informația ce ține de cerințele consumatorilor față de produs și structura pieței rămâne relativ neschimbată. În același timp, noțiunea “Prețul Minim de Intrare” și limitările de penetrare pe piața UE, legate de această barieră, nu mai sunt în vigoare după semnarea acordului privind Zona De Liber Schimb Aprofundat Și Cuprinzător între Moldova și Uniunea europeană în anul 2014.

  • Studiul “Piața fructelor în Țările Baltice” descrie tendințele de consum și cerințele cumpărătorilor pentru mere, struguri de masă, piersici, tomate, prune uscate și nuci în Estonia, Letonia și Lituania.
  • Studiul “Piața fructelor în Germania” descrie tendințele de consum și cerințele cumpărătorilor în Germania pentru așa produse proaspete cum sunt mere, struguri de masă, piersici, prune, cireșe și roșii. De asemenea, raportul a cuprins prune uscate și nuci.
  • Studiul “Piața fructelor în România” descrie tendințele de consum și cerințele cumpărătorilor în România pentru mere, struguri de masă, piersici și prune uscate.

Miere de albini

“Studiu de piață a mierii de albini în Franța”

 

Îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii

Mai jos puteți descărca studiile de piață pentru îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii în Europa. Studiile au fost elaborate de către Centul pentru promovarea importurilor din țările în curs de Dezvoltare (CBI) din Olanda. Rapoartele sunt în limba engleză.

 

Tehnologii informaționale

The Moldovan Investment and Export Promotion Organization (MIEPO)

Is the prime source of information and assistance for potential investors. 
We provide tailored services for potential investors throughout the investment decision process. We also support existing investors in extending their operations.
Our team consists of permanent investment attraction staff, sectorial consultants, as well as regional officers.
Combining our experience, we are able to provide you with information relevant for your decision making, as well as links to businesses and government.