Companii locale și internaționale participă la Moldova Business Week, care a început astăzi la Chișinău

Companii locale și internaționale participă la Moldova Business Week, care a început astăzi la Chișinău

23 November 2016

Cel mai mare eveniment economic al anului, Moldova Business Week, aflat la a treia ediție, se desfășoară la Chișinău.

În deschiderea evenimentului, Prim-ministrul Pavel Filip a declarat că Republica Moldova are nevoie de resurse pentru dezvoltare, inclusiv private, care vin însă doar în condiții prielnice. De aceea, Guvernul pledează pentru politici eficiente bazate pe valori europene, care să asigure o relație virtuoasă cu mediul de afaceri.

„Acest eveniment are o importanță foarte mare pentru noi. Practic, punem Moldova pe harta investitorilor internaționali, arătam că vrem afaceri serioase, investiții transparente, nu aranjamente din umbră. Este săptămâna când vom vorbi cu glas tare despre avantajele și realizările economiei noastre, dar vom și fi gata să răspundem pentru neajunsurile și eșecurile la nivel de politici și implementări. Este o săptămână în care vom face să apropiem mai multe comunități și sfere: publicul cu privatul, străinii cu autohtonii, proiecte și resurse, oportunități și riscuri, așteptări și experiențe”, a declarat Premierul.

Viceprim-ministrul, ministrul Economiei, Octavian Calmîc, a făcut o prezentare a situației macroeconomice și a priorităților Guvernului în viitorul apropiat, îndreptate spre îmbunătățirea mediului de afaceri. Viceprim-ministrul Calmîc a declarat că Moldova are trei acorduri de comerț liber multilaterale, care creează regimuri facilitare pentru mare parte din comerțul extern al țării. Oficialul a subliniat că Republica Moldova respectă întru totul regulile Organizației Mondiale a Comerțului, a cărei membră este din anul 2001, nefiind înregistrată nici o plângere pentru practici comerciale incorecte împotriva țării noastre.

PIB-ul Moldovei va crește cu 5,4% mai repede, iar veniturile naționale se vor dubla, dacă Acordul de Comerț Liber Aprofundat și Cuprinzător cu UE va fi implementat pe deplin, a declarat Urszula Pallasz, de la Delegația UE la Chișinău. Sunt necesare, totuși, o serie de acțiuni, ce vor contribui la realizarea acordului: asigurarea supremației legii, măsurilor sanitare și fitosanitare și oferirea de suport financiar și ne-financiar producătorilor pentru asigurarea exporturilor de calitate, a precizat oficialul.

Directorul executiv al Organizației pentru Atragerea Investițiilor și Promovarea Exporturilor (MIEPO) Vitalie Zaharia, a prezentat obiectivele instituției și instrumentele pe care le are la dispoziție pentru realizarea acestora, în conformitate cu Strategia de atragere a investițiilor și promovare a exporturilor. Printre acestea se numără promovarea sectoarelor automotive, ITC, externalizarea serviciilor, procesarea produselor agricole și industria ușoară. De asemenea, Vitalie Zaharia a vorbit despre importanța dezvoltării diplomației economice și implicarea activă a atașaților economici și comerciali ai Ambasadelor Republicii Moldova în procesul de atragere a investițiilor și promovare a exporturilor.

În cadrul panelurilor de discuții de marți, au fost prezentate istoriile de succes ale mai multor companii internaționale prezente în Moldova, din domenii ca automotive, ITC sau procesarea produselor agricole. Acestea au făcut prezentări despre situația din domeniile de activitate și procesul de delocalizare a producției în Republica Moldova. Printre vorbitori au fost „Fujikura Automotive MLD”, „SE Bordnetze SRL”, „Lear Corporation”, „Cedacri International”, „T.B. Fruit”.

Intervențiile agenților economici s-au referit la calitatea controalelor, atribuțiile organelor de protecție a drepturilor consumatorilor, legislația în domeniul energiei regenerabile, alte subiecte importante.

Evenimentul este organizat, tradițional, de Ministerul Economiei și Organizația pentru Atragerea Investițiilor și Promovarea Exporturilor (MIEPO) și va dura până vineri, 7 octombrie. Agenda integrală poate fi găsită pe www.moldovabusinessweek.md.

Parteneri în organizarea Moldova Business Week sunt Organizația pentru Dezvoltarea IMM-urilor (ODIMM), Agenția Turismului, Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova (CCI), Asociația Businessului European (EBA), Camera de Comerț Americană în Moldova AmCham, Asociația Oamenilor de Afaceri din Moldova (AOAM).

Parteneri financiari ai evenimentului sunt Organizația de Cooperare Germană, Proiectul DCFTA, Proiectul Ameliorarea Competitivității II al Băncii Mondiale, Corporația Financiară Internațională, FinComBank, ProCreditBank și vinăria Asconi.

Parteneri media sunt Publika TV, Realitatea TV, săptămânalul Экономическое Обозрение, revista Business Class și Agenția de știri Informarket.

”Moldova Business Week”: Oportunitățile investiționale are Republicii Moldova. Istorii de succes: http://bit.ly/2g1Y8nF

The Moldovan Investment and Export Promotion Organization (MIEPO)

Is the prime source of information and assistance for potential investors. 
We provide tailored services for potential investors throughout the investment decision process. We also support existing investors in extending their operations.
Our team consists of permanent investment attraction staff, sectorial consultants, as well as regional officers.
Combining our experience, we are able to provide you with information relevant for your decision making, as well as links to businesses and government.