Ghidul de export al vestimentației în UE – un nou suport informativ pentru producătorii interesați de piața europeană

Ghidul de export al vestimentației în UE – un nou suport informativ pentru producătorii interesați de piața europeană

1 August 2017

Care este cererea și oferta de mărfuri vestimentare pe piața europeană, condițiile de comerț și cerințele de calitate, logistica și principalele recomandări la pregătirea de export, dar și alte informații utile pentru producătorii de îmbrăcăminte interesați de exportul în UE sunt prezentate în Ghidul de export al vestimentației în UE. Documentul a fost elaborat cu suportul financiar al Delegației UE în Republica Moldova și este disponibil în limbile română, rusă și engleză.

Industria ușoară națională include sub-sectoarele de textile, îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii din piele. În comparație cu încălțămintea și accesoriile din piele, îmbrăcămintea este sub-sectorul mai mare în ceea ce privește numărul de companii, ocuparea forței de muncă și cifra de afaceri. Industria de producere a îmbrăcămintei a fost în mod tradițional orientată spre export, cu aproximativ 80% din valoarea totală a producției. Actualmente, aproape tot exportul din această industrie este orientat către UE, în special Italia și România.

În anul 2016 Republica Moldova a exportat mărfuri textile cu 7,5% mai mult decât în anii precedenți. Această creștere s-a datorat sporirii volumului de vânzări în Italia, pe piața căreia Moldova exportă 43,4% de mărfuri vestimentare. Volumul exporturilor în Italia în anul 2016 a constituit 94,5 mln. euro, în Marea Britanie 39,5 mln. euro, iar valoarea exportului în Turcia, România, Germania, Federația Rusă și Polonia a fost de circa 10-20 mln. euro.

Potrivit documentului, vestimentația este un sector important al industriei europene, în care activează aproape un milion de angajați. Cei mai mari producători de îmbrăcăminte sunt Italia, Spania, România și Portugalia. În anul 2015 volumul producției de îmbrăcăminte în UE a atins cifra de 24,9 milioane de euro, fiind substanțial mai mic decât valoarea importată, care a constituit aproximativ 102 mln. euro. 

Ghidul de Navigare în Exportul Vestimentației în UE a fost elaborat cu suportul proiectului UE ”Asistență tehnică pentru implementarea DCFTA”.

 

The Moldovan Investment and Export Promotion Organization (MIEPO)

Is the prime source of information and assistance for potential investors. 
We provide tailored services for potential investors throughout the investment decision process. We also support existing investors in extending their operations.
Our team consists of permanent investment attraction staff, sectorial consultants, as well as regional officers.
Combining our experience, we are able to provide you with information relevant for your decision making, as well as links to businesses and government.